Filosofen inom mig

Det hastigt och lustigt hur livet svänger sig. Egentligen borde jag sitt och göra en inlämningsuppgift i psykologi, men istället lämnade jag och fundera hur jag hamnade upp i vasa.
Mina studentresultat var riktigt usla, delvis p.g.a. mamma men sanningen ligger i att jag är usel på att läsa och studera.
P.g.a. dåliga resultat måste jag skrivat ett språkprov i samband med inträdesproven till läraryrket.
Modersmål är absolut inte min starka sida, utan tvärtom ett ämne som jag näst minst kan och inte tycker om. Dessutom är det inte det lättaste att slippa in. Vaför skulle jag försöka. Men innerst in var då så att jag var lat, jag hade fått tid till bilskolans andra skede samma dag, och ville hälst gå på den och få undan den innan jag flyttade hemifrån.
Men mamma tyckte att jag skulle försöka, så jag gjorde det.
Lustigt. Nu sitter jag här i min lägenhet, med katt, fästman, arbete och studieplats som jag lustigt nog trivs med nu. Få se hur framtiden ser ut??

Kommentarer

  1. Det är inte alltid vitsorden som räknas, tack och lov, utan ibland är personligheten av mycket större betydelse. Jag tror du har precis det som krävs av en speciallärare. Roligt att höra att du trivs med dina studier och din tillvaro! :) H.Oona

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg