Flyger söderut

Precis som flytfåglarna flyger jag söderut i morgon. Har full späckat program över mitt korta veckoslut med systern och familjen.
Pappa kommer efter mig i morgon på morgonen, sedan bär det av mot esboo och en bröllopsbutik på jakt efter en klänning. Klänningsjakten avslutas med en middag med pappas nya flickvän. Är jätte nervös hur jag kommer att reagera, men tror att det är bäst att se henne långt på förhand så inte det blir första träffen på bröllopet... Man vet aldrig vad som händer då...
Lördagen är bokad med systerpojkarna i slalombacken, och söndag upp till vasa igen...
Måndags morgon 8:45 ska jag infinna mig i lärarummet i Petalax. Då inleder jag min fältpraktik... ...här saktar inte livet ner

Kommentarer

  1. Lycka till i klänningsdjungeln! :) Å mä allt ana å!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg