Antibiotika gånger 2

Ja, du var det dags igen. Tandvärken dök upp under natten och ringde genast på morgonen till min tandläkare. Eftersom jag nu bor i Vasa igen kan jag inte gå på besök. INFEKTION i tanden de började fixa i tisdags... Tydligen är jag väldigt känslig nu under mina graviditet så de vill inte göra ett nytt försöka genom att öppna å putsa tanden igen om det inte blir akut. Just p.g.a. att senaste infektion just försvunnit när de började fixa tanden, å ta da... it's back again. Denna gång blev det inte 40 € att kosta så det betyder att min nuvarande tandläkarrkning på 200€ under 3 veckors tid inte steg mera än 4.55€ för antibiotika... Nu är det bara att hålla tummarna å vänta tre månader...

Idag gjorde jag mitt andra sockerbelastningstest, så jag känner mig som en nåldyna. Denna gång gick det mycket bättre eftersom jag var på centralsjukhuset. Och där får man ett eget rum med tv, fotölj och säng att vara i uder den 2 timmars långa belastningen. Jämfört med gången tidigare då jag satt 2 timmar och titta på folk i korridoren i en hård trädstol.

Nu borde jag börja plocka upp allt som tagits från tärjär å hitta en plats för dem :)

Kommentarer

Populära inlägg