Tredje trimestern

Idag kör jag in i tredje delen av graviditeten. Kan säg att tiden har både gått långsamt och snabbt. Hade mitt andra rådgivnings besök. Tänk va sällan man e nuförtiden!
 I alla fall. Idag är det 25+0, järnvärden bra och Sf måtten på 18 cm följer samma kurva som med Leo. Illamåendet har blivit bättre men trotts det spyr jag minst en gång i veckan. Blev väldigt paff när jag ställde mig på vågen, och det visade sig att jag bara gått upp 100 g sedan alla hjärtans dag! Dvs graviditetsvikten har ökat med 200g sammanlagt på 25 v.
Pga +- med protinen å ökat blodtryck blir det en extra koll om  månad istället för i v32. Men tror att skolan och kanden kan vara den riktiga orsaken bakom. Presentation av kanden 5.5. Fram tills de är det bara att färdigställa den...

Kommentarer

Populära inlägg