April som gick...

Jag kan inte säga någon annat än att förra månaden flög iväg, med en rivstart i maj. Vappen var sista dagen på vikariatet, skönt men sorgligt. Men nu kan jag fokusera på vad jag egentligen ska göra, studera. Vi åkte söderut för dop och kryssning under 1 maj. Kan säga att vi inte var de ända. Men inser nu att jag inte är fith for fight med långa resor. Varje dag bådde jag pyton, fog lossning brände i jumskar och rygg med allt bilsittande och gående. Båtresan till tallin var en badröm, med illamående, spyor och ett utbrott av gråt mitt i taxfreen. Dock så blev det bättre, och hemresan gick helt okej.

I går var det första dagen tillbaka efter en månads paus som det känns. Kanden blev presenterad, och ska småning om bli riktigt färdig och lämnas in. Idag två presentationer, som jag just nu borde förbereda, och sedan finns det ett handfulla lektioner och uppgifter kvar innan jag får förklara att sommarlovet inleds.

Gubben började igår sitt pendlade jobb... i morgon är han borta 2 dagar... ett jobb jag inte är riktigt glad över för stunden, men praktiken behövs.... Får se hur det ska gå?

I början av april så min lilla odling ut så här.... Leo är min andra hand och sköter mina växter riktigt bra. Nu har odling växt explotionartat, och rymms knappt i mitt lilla fönster. Ett par plantor har redan hittat ett fosterhem...




Kommentarer

Populära inlägg