En bulle i ugnen

Vi ska bli fem! En hemlighet som påverkar min vardag. Illamående och trötthet. Men nu börjar det småningom bli bättre och det är igen roligt att vara hemma med mina små.




Graviditeten kom som en överraskning. Dagen efter min mans examensgrillfest hade jag värsta hang-over-känslor. Illamående trött etc, men förstod inte varför eftersom jag bara drack ett glas vin och en halv cider under hela kvällen! Nå det visade ju sedan att jag var gravid.




I  januari förändras vår vardag. Jag behöver inte fundera vad jag ska arbeta med om jag bli färdig utan lugn hemma-mamma de tre följande år har jag i alla fall planerat.
Måste säga att med varje unge är det något nytt. Blev jätte glad och överraskad att Vasa börjat med 3D- ultraljud. Tyckte inte det var så länge sedan jag var där med Johannes.

I dag är det v. 15. En lång tid väntar ännu innan julen kommer och tiden är inne. Men trots det är tankeverksamheten i full gång. Denna gång behöver vi syskonvagn och så småningom fundera på nästa säng åt Johannes så spjälsängen sedan är ledig. Men största problemet är nog utrymmesbristen så måste fundera om hur vi alla ska rymmas. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg