21+4

Då var man över halva tiden. Men trots det har den här graviditeten varit mycket jobbigare än de andra (beroer på lite hur mycket man förträngt). Ännu kämpar jag med illamående. Vissa dagar mår jag super bra medan andra dagar spyr jag fortfarande. Så gott som varje dag har jag lite huvudvärk eller yrsel. För att överleva jobbdagarna och studierna sover jag ytterligare 2h extra på förmiddagen hemma för att klara av dagen till kl 22 ( och ofta före) då jag tar natt.

På helgen har jag en jobbkryssning inbokad med börjar få ångest över den. Såg jätte mycket fram emot den med god mat och hotellnatt i Tallinn och gott sällskap men inte med mitt huvud. Så fort jag har för mycket på gång så lider jag i flera dagar efter, och oftast då är jag sängliggandes. Är hundra procent säker att denna resa blir för mycket för mig. Frågan är om det slår tillbaka redan efter ditresan så man ligger och spyr hela vistelsen eller när man kommer hem.

I fredags hade vi vårt andra ultrat. En jättebesvikelse, men vi fick reda på att bullen i magen borde må bra i alla fall. En liten uppdatering hur detta hushåll är. Väldigt jobbigt för gubben denna gång, går inte att planera något när allt bara skiter sig. Aldrig förr har måsta ha en spypåse i handväskan/skolväskan ifall man är långt från WC:n vissa dagar. Ni kanske förstår känslan?

Kommentarer

Populära inlägg