En otrolig storebror

Jag måste säga att Leo är en fantastik storebror <3, som tar mycket ansvar fast han är 4 år. mycket mer än han borde. Att ha tre barn hemma skulle vara mycket tyngre och svårare utan honom.


Han bryr sig om både Johannes och Alva. Fast de känns som de mest skivas och slåss Johannes och Leo så ställer han upp då det behövs. Sitter och kramar sin broder när det åskar ute. Serverar bröd, banan och mjölk åt sin lilla bror medan jag är ute och gungar vagnen. Han jobbar extra mycket på bygget så han ska få två slickepinnar så han kan ge den andra åt Johannes som annars skulle bli ledsen. Syskonkärlek, finns inga andra ord.

Alva sitter han och leker med så jag ska få göra saker. Idag lekte han med Alva så jag skulle få vila en stund. Han vill mer än gärna vara med sin lilla syster. Lär henne gå och sitta. Och vilken stolthet då man får gå med vagnen. Och det är så viktigt att alla syskon är med ifall vi åker någonstans, och blir rädd om någon är borta.


Du min gullunge! Så ofta man gömmer dessa guldkorn, och hur härligt ett ärligt barn kan är.


Vår första skatt!

Kommentarer

Populära inlägg