Bakslag nr 2

Vi har oljevärme på huset. Redan då vi köpte det visste vi att vi någon gång kommer att måsta byta värmesystemet eftersom jag det är emot min "princip".  Men eftersom jag inte hade något jobb fick det lämna till framtiden då gamla värmesystemet ändå funkade.

Nu funkar det inte längre och vår oljebrännare har gått sönder. Min åsikt är att det nu är dags att byta till bergvärme om vi någon ska byta innan vi gör dyrare investeringar på det gamla systemet. Men för att det ska lyckas behöver vi ta ett lån och nu uppstår problemet. Banken vill ha ny värdering på huset innan de kan ta ställning till ett nytt lån, fast jag nu har jobb. Så just nu kör vi 120% med att få vinden färdig. Verkligen en dålig tidpunkt för oss att göra värdering då mycket ännu är på hälft (lister, små snickeri osv). Speciellt då fönstren kommer i höst och vi inte hinner få alla byt itid eftersom de höjer iaf husets värde....


Spackling och gipsningen är på gång. Målet är att få allt gipsad, spacklat och sandpapprat under kommande vecka så vi kan kör på golvet och tapeterna följande... *pust* men efter det så börjar de största ytorna vara färdiga och sen är det dags att ta tag i listningen. Snart kan vi lägga undan renoveringsdelen av vårt liv och börja med något annat... Men vad? 

Kommentarer

Populära inlägg