Källsortering

Hur sorterar ni? Mitt senaste pyssel:


Återvinning är av storbetydelse för mig. Jag försöker att ha ett ekologiskt, och hållbarhets tänke. Där jag försöker minimera mitt ekologiska fotspår så mycket jag kan. Detta skapar lite problem i vårt hem då jag och gubbens värderingar krockar. Men småningom om börjar han förstå mig.
Jag tillhör dem som:

  • Sommartid komposterar jag
  • Återvinner de klassiska:glas, metall, batteri, lampor
  • Sorterar och återvinner papper och kartong/paff
  • Sortera plast
  • Kläder sorteras: donation och "återvinner" till butiker
  • Pantar flaskor och burkar


Till mina principer hör att återbruka material som går, samt en stor fantast av loppmarknader. Att vi köpte ett gammalt hus, påverkas av mina värderingar. Önskan att ta hand om det vi har, fixa upp och fortsätta använda.
Ett stort dilemma är att hitta snygg och PRAKTISK källsortering. Ett problem jag sakta försöker lösa.

Kommentarer

Populära inlägg