Jävla fredag

Fredagen var en riktigt dålig dag, med dåliga bud. Vår byggare insåg att han ändå inte hinner komma och byta våra fönster före julen. Vårt första avtal med byggaren var att få bytt dem under oktober medan vi fixade grovköket. Oktober blev slutet av November, till Leos kalas. Dagen före ringde vi upp, men då hade han så mycket. Men till självständigts veckan då skulle han komma. Vi ringde i fredags och fick de beskedet att han ändå inte skulle hinna. Då sprängde jag och vi sa tack och adjö. Vi fixar fönstren själva. Förtroende för mannen var noll. Hur svårt kan det vara att meddela? Inte ska kunden ringa och höra efter varje gång! Inte har bergsvärmen gått som på rosor. Många besvikelser där, men det blev iaf gjort. På fredagen åkte vi in 3:e gången till Masku för att kolla hur läget var med våra garderober. Ingen fick vi beskedet "nästa vecka borde de ha kommit", jo tackar. Här har vi väntat över 10 v!! Så fast jag tyckte mycket bra om skåpen sa jag även tack och hej. Nu fick det räcka. Kaoset där nere, när man inte hittar något så tär på mitt humör och roll som mamma.

Nu blir det att söka nya skåp. Igår började vi fönsterbyten själva. 1/5 fönster är nu iaf på plats. Men tar väl till min födelsedag till listerna är fixade.

Kommentarer

Populära inlägg