Söderresa 2019

För ett par veckor sedan bokade vi den efterlängtade söderresan som jag väntat på snart i 3 år. I januari åker vi till Egypten, där också frökens 3 års dag kommer att firas. Att resa med en 5 pers familj är inte billigt må jag säga. Har kollat in och följt med i över ett år, men eftersom vi har en sträng budjet och barnen varit små har inte tillfället funnits förrän nu. Tycker att jag gjorde ett riktigt fynd då hela familjen åker för 2 500€ och i priset ingår även all inclusive samt en jeepsafarie.

Jätteskönt att ha något att se fram emot! Både jag å barnen njuter och drömmer. Fyra månader blir perfekt med tid för att fixa pass, vacciner och införskaffa det som behövs. Vi har helt enkelt inte pengar till att köpa allt nytt åt tre barn, så bara att fynda vidare på loppis.



Hittills har jag fyndat sandaler åt Alva, och än fattas ett par åt Johannes. Kan inte precis gå mycket med crocsen i Egypten. Dessutom känner jag att de två minsta borde ha UV-simdräkten på sig på resan så även det står på inskaffningslistan. Leo fick idag en egen resväska som jag fyndat. Vi är på gång. 


 Dessutom har vi fått en coolingen till skolgrabb. Jätteduktig, men har skillnad på vad som passar å inte. Ska väl vara glad att det kom först nu och inte tidigare.

Kommentarer

Populära inlägg