Friskt nytt år!

Jag tycker att det är så skönt att fått städa undan julen nu efter resan och få ta in det nya året. År 2019 med nya fräsch inredning. 


 Kök och vardagsrum fick nya gardiner. "all you need is love"  symboliserar så bra årets motto och tema - tid för varandra.


I helgen fick vi besök av våra kära vänner som hade med sig lite tulpaner. Tulpaner är så fina och är perfekt till tulpanernas månad-januari. Förutom blommor är köket inrett med vackra, gröna och doftande kryddor. Det kliar i fingrarna i väntan på våren. I dag har jag redan sått mina två första plantor, purjolök och chili. Äntligen får man sakta sätta igång. 


Familjen växer på alla sätt. Vår prinsessa har redan blivit 3 år! För att utöka sittplatserna i soffan har jag sytt en golvdyna. Den andra är på gång. Randigt och grått som resten av inredningen. Nu väntar jag på att vädret ska bli lite varmare än  - 20 som vi har, så man får och vill vara ute i solen och ladda batterierna. 

Kommentarer

Populära inlägg