Graviditetsdiabetes


I onsdag hade jag läkarbesök på mödrapolikliniken. Denna graviditet får jag inte kontroll över mitt fastevärdet trots förändringar i maten. Så det blev tillslut dags för medicinering. 

Diagnosen, graviditetsdiabetes, känns väldigt överväldigande. Livet känns mycket tyngre då man måste hålla stenkoll på vad man äter, speciellt dessa kolhydrater. Dessutom måste man lyckas i läraryrket hitta en balans mellan regelbundna mattider till tid för mätningar. 

Min ork kapacitet just nu är på bristningen. 
Snart är det också jultider och då utsätts man för frestelser konstant. Medicinen trappar jag sakta upp. Turen verkar vara att jag inte fått det värsta biverkningarna. Inte än. Jag som tycker att det räckte med att spy varje morgon, men icke så nicke.... 



I onsdagen fick vi iaf veta att knyttet mår bra och att vi väntar en till pojke!


Kommentarer

Populära inlägg