Äntligen en förändring

Sedan mellandagarna har mitt illamående stabiliserats. Och i nu läget mår jag sällan illa undet dagen.  Äntligen är det en tid jag lever å mår. Och för den första gången kan jag njuta av graviditeten, så där passande när det är ynka 10 veckor kvar.

Nu har jag även dagligen  sammandragningar som spökar, vissa fortsättningsvis onda. Tack och lov har de ingen "påverkan" men gör att kvälls promenaderna uteblir. Det jag rör mig under dagen är mer än tillräckligt vad kroppen just nu klarar av. Men jag har hellre dessa sammandragningar än att fortsättningsvis konstant må illa och spy.

Jag har även hittat en motionsform som inte ger mig några sammandragningar. Igår kväll började min vattengympa för gravid. Så skönt och kul. Speciellt då man är med andra gravida.



Idag är jag 30+1 och hade råsgivningstid till min vanliga bm. Iom graviditetsdiabetes och insulinet har jag flera "rådgivningar" att gå på. Roligt att se att värden bara blir bättre, blodtrycket har sjunkit å hb stigit. Dessutom är det första gången jag har gått upp i vikt, men ännu ligger jag - 7kg från startvikten.

Kommentarer

Populära inlägg