Trädgårdsterapi


Så skönt med fint vårväder. Jag pysslar dagligen på med mina plantor inne som ute. Till nästa år hoppas jag fått fixa lite värme till huset. Nu kör jag med kallt växthus. Det växer, men långsamt.




 Inne växer odlingarna och kräver bara mera utrymme. Jag hoppas början av juni blir varmare så man vågar lägga ut växterna. I år kör vid med 7 olika tomatsorter, väntar med spänning på att få smaka.


 Pappa kom med rabarber från sitt barndomshem. Roligt att få ta del av gamla minnen.

Jag har även införskaffat nya växter till trädgården, bl.a. en rodendron och klätterhortensia. Växter har inte varit min starka sida när det kommer till odling och trädgård. Ett av målen i år är att också lägga fokus på den biten. Att städa upp trädgården och tillsätta färger. Tänk om man skulle lyckas få en trädgård som alltid blommar. Nu blommar iaf vitsippor i stora mängder på gården. En sak som jag älskar med gården. 




Kommentarer

Populära inlägg