En dröm jag gjorde sann

 Det har ekat tom här läge nog, men jag har varit upptagen på annat håll. Mycket har hänt sedan sommaren. Efter en lindrig utmattningsdepression (eller dipp) efter en jobbig graviditet och coronavåren. Det tog enda till sommaren att få orken tillbaka. Dels pga samtalsstöd och trädgården tog jag mig snabbt upp på benen igen. Att vara ute i trädgården gav mig energi. Att få frisk luft och känna kryddornas dofter. Jag strosade flera gånger om dagen i trädgården, för att det gjorde mig bra. Jag mådde bra.

Då tog jag beslutet att våga satsa, att våga göra någonting. Jag hade för länge sedan haft en lite dröm om något eget, en egen örtträdgård. Och projektet sattes igång. 

Idag, några månader senare, har jag våga starta eget. Mitt lilla företag Örens örter som en liten bisyssla.  Idag odlar jag ätbara blommor och örter på friland för dem som vill äta från ett trädgård som satsar på hållbart jordbruk och närproducerade råvaror. Av någon som försöker minska matavfallen och produktionsmaterial. En som har ett genuint intresse att försöka göra skillnad, som bryr sig om vad hon odlar. Ett hantverk av kärlek. Till våren hoppas jag kunna leverera kryddplantor så alla kan få en liten örtträdgård hemma på terrassen eller sin balkong.

Just nu i höstmörkret producerar jag mikrogrönt, som kommit mig nära hjärtat, till några i restaurangbranschen. Ett projekt jag ständigt utforskar och utvecklas med. Mera hur om det går hittas på på @orenstradgar  där ni kan lättare följa med min nya vardag. 

Allt är nytt och allt är spännande. Vi får se hur framtiden blir, för mycket händer i vår omvärld. Men huvudsaken är att jag vågade satsa!


Mikrogrönt, senapsskott.


Kommentarer

Populära inlägg