Dadlife

 Idag är en dag som jag har väntat länge på. Dagen gubben tar över och är pappaledig i 4 veckor! En lång lista har skapats med to-do för dessa veckor. En lista som han själv tror han ska hinna med. Men jag vet bättre hur det är att vara hemma med lilltrollet. Jag får vara glad om det finns mat på bordet till middagen. 



Vad ska jag göra? Det lär vi se. Jag har i alla fall några lektioner att undervisa. Jag har även lovat bort mig till vikarielistan i gamla skolan under denna tid. Men om inget ska jag väll jobba vidare med mina odlingar och företaget. Det finns en hel del byråkrati bakom allt jobb. Förra veckan satte jag många sena kvällar på att fylla i registreringar och sammarbets avtal. Nackdelen att det allt är på finska, något hittas på engelska, men inget på svenska. Fördelen är att min finska bli snäppet bättre för varje sen kväll.
Det ska bli intressant att se vad vi hinner göra under dessa fyra veckor. Antingen hinner vi göra massor eller ingen ting. Vi får se.



Kommentarer

Populära inlägg