Hej igen!




 Här har det ekat tomt länge, men då så mycket har hänt och det händer hela tiden mer. 

Men nu är det dags att återuppta bloggen. Jag behöver ett sätt att bearbeta mina känslor och tankar.  För situationen nu är att en förändring MÅSTE ske.

Just nu har jag ett heltids jobb. Ett jobb jag brinner för men samma gång mycket psykiskt krävande. Utöver det driver jag mitt minimala företag och drar fortsättningsvis babysimskurser kvällstid. Vår jobbsitustion har också tillfälligt gjort att jag är ensam med barnen in i veckan då gubben är på arbetsresor.  Alla som kan räkna inser att detta inte hållbart och nu har jag kommit till den punkten att kroppen säger ifrån. 

I höst började jag få konstiga symptomer som minnesluckor, huvudvärk och  ögonryckningar. Slutligen visade att boven är ett högt blodtryck som antagligen orsakats av den långvariga stressen.  Så när man inte lyssnat på kroppen små signaler att pausa hamnar vi nu att lägga i nödbromsen. 

Medicinering och värdera om  är planen nu för att få kroppen och knoppen i balans igen, och det är det en kommande framtiden kommer att handla om.

 Läget just nu är att det är fyra arbetsdagar kvar till jullov, företagets har avvecklats till dess minimum och babysimmet på paus fram till januari. Så i när framtid ska jag försöka få mina batterier laddade, men hur? Och januari blir det att hitta en balansgång då allt startar upp igen.





I lördags togs en ineffektiv paus, där jag bara stod och titta på mina små då  gjorde årets debut på isen.


Kommentarer

Populära inlägg