Två går inte utan tre...

Jepp... dagen är över. Är ledig på dagarna för att läsa till skrivningarna, men i stället är jag fast i arbetet.
Jag trodde att arbeta med barn skulle vara mer avslappnande än skolan, men icke så nicke. Inte för att det är tråkigt men...
I fredags hadde jag en ny grupp, som jag inte mött förr. Och på schemat stod det fastlagsbullar. Dagen gick väl ganska bra förutom att en av barnen fasta p.g.a. religion. Vad ska man göra?!
Idag så fortsatte jag med samma program för en annan grupp i hopp att det skulle bli lättare. Men där hadde jag FEL!!
16 ivirga på en stackars jag. "smeten" blev en stenhög av mjöl och inte det ena så det andra. Ungnen gav upp. Och barnen fick äta fastlagbullar stora som köttbullar.
Efter gruppen på 16 skulle jag ha en mindre grupp, på 8. Åtta tänkte jag, äntligen lite andrum. Men där hade jag för andra gången denna dag fel. De visste inte skillandpå städa och sport, så när de skulle sopa golvet startade en ishockymatch med slutresultat, mjöl över hela golvet. Senare började en blöda näsblod bara några droppar från degen han gjorde.
Få nu se vad kvällen bringar med sig åt mig...

Kommentarer

  1. WOW! Tur att du har långt tålamod! Själv skulle jag förmodligen ha dränkt ungarna en efter en i bulldegen. Hehe.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg