Utan skor och nyckel

Hejsan alla! Nu är jag äntligen tillbaka från ring 3 ( ungefär) och allt är frid och fröjd nu.... men inte för en stunde sedan.

Ni känner allihopan till vid det här laget men gamla farmor på 90 år, som jag fungerat hemvårdare åt.
Idag besökte jag henne efter en långt tids paus. Som vanligt hadde hon inte hörapparaten på sig, så grannan fick höra vårt samtal idag. Efter samalet gick jag ut på balkongen för att se hennes döende blommor.
Vad händer?!!
Vinden smäller åter dörren och där var vi. Jag och farmor. Utan skor, jacka, nyckel eller någonting att ringa med.
Eftersom farmor lilla är rädd för tjuvar har hon alltid dörrarna låsta, och sin reservnyckel i byrån där inne!
Själv hadde jag både mobilen och nyckel med med. Men de var i fickan på jacka som var inne!Of course
Så där gick jag och farmor runt huset. Hon strumpfota och jag barfota. Mysigt. Vi fick knacka på famors bekant på 90år. Och herregud! Lägg alldrig två lika döva i ett rum. Ett bra tips. Efter mycket om och men fick jag tag i farsan som kom med jackan. Och i samma vävan kom vaktmestaren omkörandes på gräsklipparen. Så allting fick ett lyckligt slut trotts allt. Men aldrig en gång till!

Kommentarer

  1. HAhahaha! Å tack för kortet! Du e så fiin så! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg