2 dagar praktik

Jag skulle uppdatera igår men somnade i soffan av utmaning. I går började min praktik eller askultering eller what ever...på ÖVIS.

Helt okej, väldigt intressant att följa med hur en speciallärare arbetar eftersom jag kommat att bli en sådan och har aldirg arbetat med en sådan tidigare. De tråkiga däremot är att vi bara sitter och iaktar lektioner...pust...
Först nästa vecka ska vi ha en lektion på var ungefär som ska planeras och lämnas in före... uhuu...
Men nu är praktik slut för denna vecka och fortsätter nästa vecka med 3 dagar. Vilket är skönt. Att sitta och stirra, är inte min grej... sitter och gäspar hundra gånger och därimellan iaktar man hur arbetarläraren etc. i sitt block fylld men streckgubbar och blommor. Värst av all var nog högstadiets timmar. Fick följa med 2 st. en matte och biologi... dock är de från 11.10-13.00 med en luch i mellan... va?? Várför avbryter man en lektion i mitten för att äta och sedan fortsätta???
och den andra var bara 75 min lång...

Inte vet jag om det blir bättre i morgon med vanliga lektioner... men det är i alla fall fredag och jag behöver inte vara där kl. 08,00 Big smiles... :)

Kommentarer

Populära inlägg