Brandbilen

14.30 kom brandbilen och två brandmän hit för att ta ner får lilla idiotiska katt. Efter 1½ dygn i tallen har in fått vett nog att komma ner och från djurskyddsmyndigheterna måste man få ner katten så den inte får vätskebrist.

Så där stod jag med barnvagn och hela vägen var avspärrad och hela kvarteret stod med sina kameror och fundera vad som hände. Ingen eld fanns ju. Och jag stod och skämde ögon ur mig.

Väl hemma gav dom diretiv om att Athena först ska få vatten å sen lite mat. Som om jag inte vet hur man ska ta hand om min katt. Jag följde direktiven, och gav färsk vatten direkt hon kom ur resenburen. Hon bara snyste åt maten och vattnet, hoppade upp i soffan å började sova. Man kan säga att hon inte var så lidande. Hoppas hon lärde sig!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg