Från 6 till 7

I går var det en helvetisk dag men tur att C var hemma och fick ta hand om röran. Jag hade ännu ont i brännsåret och Leo bara skrek och inget fungerade. Konstaterade vid middagsbordet att en ny tand just kommit upp och förklarar allt.

Idag har det gått bättre, men hans humör svävar från "happy-boy" till "livet-imot-mig-boy". Just nu rensar han batterilådan för fullt och för en halvtimme sen blev han överlycklig att hitta ett par "nya" leksaker under sin säng... tur att man inte alltför ofta hinner städa.... Nu ska jag packa väskorna färdiga, ställa huset i anti-katt-mode och sen bär det av 3 dagar norrut igen.... Att lämna katterna över julen har gått ovanligt bra... ända är att de kissat i blomkrukorna + allt bredvid... så de ska jag försöka hinna plocka bort.

Angående brännskadan ser det fint-fint ut... och får plåstra om det själv nu... eller snarare C för jag har ingen aning vad jag gör. Sen får vi se när dagen jag ska börja arbeta kommer, hur allt ser ut. Läkaren gav mig Ok, så länge de inte infekteras eller kommer upp sår. Tydligen kan det lätt "såsa till sig" som de sa, med ett stort brännsår. Måste ge +++ för sköterskorna som jag träffat denna julhelg. Alla har varit så trevlig, vilket de inte brukar varar.

Kommentarer

Populära inlägg