När tre ska bli fyra

Vi fick den finaste julklappen man kan få, beskedet att vi ska få ett till barn. Idag går jag in i vecka 14 och i morggon fyller jag 23. Den lilla är beräknad till min mans födelsedag den 8 augusti, så en lågn bit kvar....


 Jag hade så fina planer för de här graviditeten. Främsta målet var att bibehålla den kondition jag just nått upp till före julen. Motionera för att hålla blodtrycket i skick, och  äta hälsosamt för att hålla sockret borta. Nåja, inte än har jag lyckats med någon dera. Ända sedan v. 6 har jag mått pyton. Sjukskriven två gånger för illamående och huvudvärk. Jag kanske inte har det så jobbigt som förra gången då jag spydde varje morgon. Nu spyr jag några gånger i veckan, men kan må illa hela dagen, vilket jag aldrig gjorde med Leo. All motivation för skolan och studierna är borta. Jag är trött och ligger mest på soffan. En indre strid äger rum, huvudet säger att jag borde bli färdig med kanden och ta lite extra kurser för att hinna med i studierna medan kroppen  strejkar och vill vila.
Ett annat problem är lukter. Är så otroligt känslig för lukter och framför allt mat och matos. Två gånger på tre månader har jag gjort mat. Jag kan sällan äta i skolans matsal, och varm mat tilltalar mig inte alls. Mitt leverbröd just nu är karelska piroger och smörgåsar, vilket inte alls är lika hälsosamt som jag hade planerat. Men vi kämpar, snart borde det lugnar ner sig och jag väntar på en drastisk vändning.

Kommentarer

Populära inlägg