Sporlovet

Hemma hos oss borde det kallas studielovet istället. Gubben har varit i Kålby nästan hela veckan och gjort det sista på sitt examensarbetet. Själv har jag äntligen fått sitta ner och påbörja Gradu-skrivandet. Summa summarum har jag fått ihop 10 sidor denna vecka p teoridelen. Mycket tack vare min kandidatavhandling som jag lånat från.  Så här har det kunnat se ut när jag fått sitta en liten längre tid vid datorn.


Tack vare att Johannes kryper så bra håller han sig så nöjd med att rådda omkring. Roligt att se bröderna leka med tågbanan. Leo bygger och Johannes plockar isär, en bra arbetsfördelning.

Nu är det helg, vilket innebär att skolan får vänta för min del. Sportlovsprogrammet med familjen har hittills bestått av en sväng till Swingeling. Vilket verkligen behövdes. Leo är livrädd för att vara ute när det så halt. Tvingade ut honom några gånger men då kryper han bara på marken! Så gissa om det fanns energi att springa bort på Swingeling?




Sportlovet fortsätter. Ikväll blir det shopping. Gubbens klädskåp ska lite förnyas inför alla kommande presentationer och arbetsintervjuer...

Kommentarer

Populära inlägg