En tvilling?

Denhär graviditeten har på alla sätt varit annorlunda som jag tidigare nämnt....
I samband med svängningen visade ultraljud att jag också har en biplacenta. Två moderkakor. Förekommer då och då men man vet inte helt och hållet varför. Ett är att det är en tvillinggraviditet  där tvillingen i ett tidigt skede omkommit eller tillbakabildats.....

Efter denna information och pratstunden med barnmorskan kan man inte låta bli att fundera om det också  är så i mitt fall. Att min blödning i tidiggraviditet v 8 skulle varit ett barn? Tidiga blödningar är dock vanligt. Men aldrig något jag behövt uppleva tidigare med pojkarna. We Will never know, men. Intressant fundering....

Däremot blev gubben helt till sig då han fick höra varför man kan ha biplacentor..." Har vi anlag för tvillingar? Tur att det stop nu....". Och i detta fall håller jag med. Just nu med tre på kommande känns det ibland och ofta väldigt överväldigande. Kanske med tanke på att jag mår så dåligt. Men tänk om man skulle ytterligare fått två på köpet... Hoho... ;)

Kommentarer

Populära inlägg