Vad har hänt här?



 Min tidsuppfattning är riktigt noll. Jag vet att idag är det måndag, och jag är sjukskriven från jobbet. Förra veckan hälsa magsjukan på i huset och alla förutom Alva och gubben har drabbats. 

Under den senaste veckan har också Leo tappat sin första tand. Jestas, vad stor han plötsligt blev. Idag han och Alva koll vid tandsköterskan, vilket gubben fick sköta om.



Alva har börjat klättra och växer. Hon har just bytt storlek vilket innebär att jag snart i panik måste gå några loppisrundor för att hinna med tiden. Kläder är ingen brist, men de mesta är blått. Och nu när jag kan ha lite ros och klänningar så köper jag de. 


Vi hann, trots magsjukan, lycka till på lördagsmorgon. På gubbens begäran blev det i amerikanskstil med bacon, ägg, korv och köttbullar. Vi behövde hållas länge mättade så vi skulle hinna med de renoveringar vi hade tänkt hinna med.


Och vår huskatt har äntligen börjat gilla läget med barn i huset. De senaste månaderna har han främst hållit sig för sig själv, och kommit fram till kvällarna men nu börjar vi se ett annan katt. Och barnen är glada att ens få se och klappa den.


Kommentarer

Populära inlägg