Att resa med barn

Efter denna 5-dagars semestern kan jag bara konstatera att det finns 3 viktiga punkter när man (eller vi) reser.

1. Mycket tid
En resa ner-resa som i vanliga fall tar 5h tar en heldag och mycket förberedelser med 3 småttingar. Denna gång var vi beredda. Två hela dagar satte vi undan för ner- och uppresan. Ipaden laddad och pyssel böcker köpta. Kan bara säga tack för abc! Och Ikea för deras barnvänligt. Perfekta ställen att stanna och leka av sig på.

2. Mycket mat
Ingen mår bra av lågt blodsocker. Så jag laddade upp med massa snack, smooties och tripp.  Trodde att jag överkonsummerade, men med 5 personer går det en del. Och många jobbiga stunder blev räddade. Ibland kan tuc-kexen göra under.

3. Mycket småpengar 
Här missade vi oss. Vi hade inte växlat några pengar påväg till Sverige utan tänkte att vi kör med kort. Funkade bra första halvtimmen innan Leo behövde på WC. Kan konstatera att inget är gratis i Stockholm. Inte ens WC på restaurangen du äter på. Så under våra 13h i land förbrukades över 100 kr i WC besök då inte våra blåsor eller blöjor kunde synka ihop.


Efter denna resa, så känner jag mig faktiskt redo att ta steget vidare och åka längre ut i världen med min familj. För kan bara konstatera att förutom wc-besöken så skötte barnen sig exemplariska.




Kommentarer

Populära inlägg