Vi fortsätter

Sjukskrivningen fortsätter ända till måndagen. Väntar ännu på svar från onsdagens bihåleröntgen men känner att rösten mer och mer kommer tillbaka och håller. Gubben i huset drog på sig hög feber och har varit hemma sen tisdag i feber. Idag är första dagen  han är på benen. Fast jag fått vilat känner jag av att man varit ensam dessa dagar. Jag har fört och hämtat barnen och förbrukat de röstresurser jag haft medan gubben legat i sängen. Barnen börjar bli vana med min kalla tystnad åt dem. Men snart  är det slut med det. 
För att få tiden att gå, har jag tagit tagit fram virknålen och började på en trikåmatta. Efter många misstag blev den färdig + grytunderlägg. Otroligt skönt att få unna sig lite kreativ tid istället för hushållssysslor och renovering.


Kommentarer

Populära inlägg