Hon som ger mig grått hår

Tidigare har jag hört att flickor lär vara värst när det kommer till trotsåldern. Själv har jag inte kunnat ta ställning till detta tidigare, men nu kan jag de. Jo, så är det nog hos oss!



Vad hon är bestämd, och arg och envis... ja, nästan allt. Jag tycker att jag inte gör något annat än att vi har konflikter med henne. Hon vägrar ge sig och hon vägrar ha fel (påminner nästan om mig själv). En stor del av tiden ligger hon skriker på golvet eller skäms i trappan.  Bröderna har gett efter, de orkar inte höra hennes skrik längre och själv är jag flera gånger lockad att göra det samma. Speciellt på morgnarna när hon klär av de kläder man lagt på henne, då hon kan slå och springa och gömma sig. Denna vecka har varit extra tung. Speciellt morgnarna, när man själv är trött och stressad. Även dagispersonalen känner av det. Hoppas denna trotsperiod snart är över så jag inte behöver slita av mig håret. För du, vår lilla prinsessa, är ju bara 2 år <3   








Kommentarer

Populära inlägg