Mitt arbetsrum

Tänke blogga lite om min arbetsplats, mitt lilla klassrum där jag och barnen får utvecklas.Vår plats på vinden. Där jag får chansen att dyka in i specialpedagogikena värld allt från Akk till digitala verktyg. Välkomna in!


 Jag försöker hålla rummet "städat" från små lösa saker. Tapeterna i rummet vållar redan svårigheter för vissa med koncentrationssvårigheter. I år känner jag att jag verkligen fått utveckla denna lärmiljö. I rummet har jag i medel 6 elever i taget i varierande ämnen på samma gång.. En verklig utmaning! 



Stödmaterial som alfabetet i färgkoder (vokaler och konsonanter) som hängande vimplar. Veckoschema i färger. 


Vissa elever har egna scheman över vad som händer och ska göras under lektionen. Just nu har jag 4 aktiva elevsheman som underlättar vår vardag och speciellt mitt minne. Så halva hösten har jag stått vid lamineringsmaskinen efter skoltid. 


I år har jag öven IP elever i annat än modersmål och matematik vilket också har varit intressant. 


Jag har även sytt en tyngd-katt till åk 1-2 för att lugna ner vissa elever. Just nu håller vi, jag och eleverna, på att sy en tyngd-krokodil till åk 3-4. Spännande tider!! 

Kommentarer

  1. Så roligt att få kika in i ert klassrum. Det ser jättemysigt ut! Trevlig arbetsmiljö och användbart stödmaterial på väggarna. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg