Julmiddag en som växte

I år skulle våra jultraditioner ändras. I år har vi inte kvar vår hemgård där delar av familjen firade juldagen. Så i år kände jag för att bjuda min familj på mat istället före jul. De började med att min lillebror och pappa skulle komma på julgröt som sedan växte till julmiddag. Det slutade med att vi hade dörrarna öppna till båda släkten och det blev att ställa till ordentligt middag för närmre 20 pers. Andra skulle kanske känna stress men jag kände glädje och inspiration. Något jag inte känt för julen på ett bra tag.


 Första funderingen blev att hitta platser för alla.
  Efterättsbordet med konjakskaka och polkagris Cheescake med smörkola och marmelad.
 Julbord men svenska och finska inslag. Det mesta hemgjort med en del färdigt.


 Barnbordet för de mindre. Där kusiner äntligen fick träffas.

Storebror hade med sig många spännande sorter av julmust och av våra fina gäster fick jag fina blommor.

Kommentarer

Populära inlägg