Trädgårdsdrömmar

Idag är det 9 december, den andra advent och jag sitter i djupa trädgårdsfunderingar. Årets torkade skörd av timjan tog slut igår. Inför nästa år behöver jag åtminstone 4-dubbla vår produktion av kryddan för att klara året. Lillanjulen firades med att plantera 2 sorters vitlöken och en gullök, ihopp om att nästa år går bättre än i år och att lökflugan håller sig borta.
Gubben ramlade nästa av stolen då jag meddela att vi har närmare 50 olika ätbarheter vi kommer att odla nästa år, om nu inte antalet stiger lite till



 För att minnas vad jag har sått och ska så har gjort en karta över trädgården samt skissat in de eventuella nya lådorna. För att minnas allt provar jag även iår göra en lista över vad jag tänker så, när de ska förkultiveras samt när jag ska plantera ut det i landet. Få se om allt blir en pannkaka. Men inspirerande är det iaf. Förutom detta så har julen fått hitta in denna helg. Barnen har klätt julgranen och vi har bakat de första satserna julgodis.



Kommentarer

Populära inlägg