I väntan på våren

Kanske snart blir det vår. Vad jag längtar till solsken och värme. Småningom börjar man se några vårtecken som ljusare dagar och torra vägar men snömängden verkar aldrig ta slut!



Odlingen växer och jag har fått en hjälpande hand. Fem olika tomatsorter är sådda som just har börjat titta upp. Paprikaplantorna har flyttats till sovrumsfönstret eftersom "odlingbrädan" är full och utrymme behövs för nysådderna. Nu hoppas jag verkligen att några av  mina 10 paprika plantor överlever, och JO! Jag har nog lite överdrivet med plantor. Men jag har så svårt att slänga bort i rädslan att de plantor jag har hinner dö innan de kommer sig ut.



Även vitkål, blomkål, persilja, salladslök, porjolök, chili, majs och rotselleri har såtts och flera fröpåsar väntar.

Kommentarer

Populära inlägg