En helg som inte blev som planerad...

Denna helg såg jag och gubben framemot en helg utan större måsten. Vi skulle fylla i Ipana inför förlossningen, doppa bananer i choklad och följa med Melodifestivalen.

Men så blev det icke. Märkte redan på fredagen och speciellt fredagskvällen att lillen varit ovanligt lugn. Under lördagen fortsatte lugnet och jag fick mer eller mindre tvinga fram rörelse och räkna dem. Så på lördagskvällen då rörelserna bara kom upp till 7 ringde jag förlossningen och åkte in för att få ro i sinnet. Där visade sig att lillen mådde bra men de hittade avvikelser i flödet i navelsträngen och jag hamnade in på observation för att kollas följande dag.  






Följande dag blev en nästa en  olidlig väntan. Ultraljuds undersökningen som skulle göras på morgon tog till halv 1 innan det blev av. Men jag har stora förståelse eftersom det var helg. Kändes så fel att vara på BB och ännutill ensam. Jag hade ingen baby att sätta mitt fokus utan föröskte vila och vankade oroligt fram tillbaka i korridoren. Eftersom Leo låg hemma i feber och ingen annan kunde avlasta så var jag ensam hela tiden. Värden var betydligt bättre och eftersom baby rörde sig mera, som normalt, fick jag åka hem men ska på kollas på onsdag igen på mödrapoli. 


Kommentarer

Populära inlägg