Lille Theodor- del 1

Idag var den beräknade bf dagen men vi har fått njuta av honom redan länge <3


Men denna graviditet har nästan från början till slut varit speciell.

Efter sjukhusvistelsen för ett par veckor sedan pga minskade rörelser hade jag tid till mödrapoli tre dagar senare. Där, onsdagen, så uppskattade de knyttet till 2,680 kg. Samtidigt märkte de att mängden fostervatten hade minskat. Och läkaren pratade om att jag inte kommer att hinna gå fullt ut men gärna till v 38. Ett besök till förlossningen bokades två dagar senare för att följa upp vattenmängden. Vi var förvånade, för första gången mådde jag bra men tydligen inte lillen. Jag hade ju mycket kvar av mammaledigheten och både jag och gubben hade många planer kvar innan vi räknat att han skulle titta ut. Nu blev det fart, nästan panik. De sista babykläderna tvättades och BB-väskan packades. Satte även de sista fröna i jorden den kvällen.
Dagen efter hade Leo klassträff vid meteorian. Gubben passade på att samma kväll handla det sista vi kunde tänkas behöva, dvs blöjor och ersättning. Samtidigt hade Corono blossat upp på media och gubben möttes av flertal tomma hyllor.

Fredagen påväg till förlossningen. Tydligen sista gravidbilden


På fredagen hade vi tid till kl 10 på förlossningen. Barnens farbror skötte barnen eftersom de vanligtvis är lediga på fredagar. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Jag hade smått förberett mig att de säkert blir återbesök på måndag då jag skulle vara 38+0. Kanske hade vattenmängden ökat?
Väl där blev vi inkallade till läkaren som skulle göra ul. Hon kollade länge noga och gjorde beräkningarna. Vattenmängden var fortfarande liten och flödet var fortfarande en aning förhöjt. Men hon skulle konsultera med en min läkare och vi fick gå ut och vänta i väntrummet. Vi behövde inte vara ensamma, och vi satt där tysta. Efter en kvart blev vi inkallade igen. När vi kom in i rummet hade de redan börjat förbereda och vi visste då vad de bestämt. Idag skulle jag tydligen bli igångsatt.


Kommentarer

Populära inlägg