Hur lat får man vara !?!

Alla kan vi konstatera att jag är ingen vidare bloggare. Borde vara mer aktiv med att skriva än att läsa.
Men mycket är på G. Som bäst är en show på gång med Almost a Dozen, som kommer att kräva mycket tid. Men så att tiden säkert inte skall räcka, arbetar jag som vikare för pappa som är sjukledigt. Undervisa matte och fysik med högstadie elever är inte väldigt motivernade. Speciellt inte en fredag. Måste klösa min klor i dem för att hålla de kvar i klassrummet innan klockan ringde ut veckan. Puh. Men tackvare denna show måste jag vara borta mån-ons, vilket betyder att vikaren (jag) har en vikare. Låter väldigt dumt... Men den uppgiften fick min fästman efter att ha smörat en tillräcklit stund för rektorn. Annars skulle jag troligen inte fått behålla det. För lite chash behöver jag.
Men eftersom jag är den "riktiga" vikaren måste jag också därför planera lektionerna. Vem kunde tro att det skulle vara så tidskrävande??

Men idag är det morsdag. Vilket betyder mat på sängen och fin middag gjorda. Som situationen är nu vill man bevara denna dag speciellt mycket. Eftersom mammas tillstånd varierar har planeringar för studentfirandet på gått för fullt med bakning och planeringen. Eftersom största delen av släktet är i sverige. Räknar vi med få gäster. MEN till min glädje kommer mina fastrar hit till finland för att fira mig. Vilket är roligt om man tänker att jag hade bara två gäster på min konfirmationen. Men slut babblat om det nu...

Trotts mitt lilla handikap har jag bestämt mig för att rusta upp min hobby igen och sätta i gång med att rita och måla.

Detta blev resultatet...



Mycket kvar att göra, innan man blir nöjd. Vet att hakan dock är fel och min näsa är sned. Porträttet skall föreställa mig och min fästman. Om ni inte ser det :)

Kommentarer

  1. Veitdu hä syns no GRÖMT tydligt att i er ni! :D Tu er grömt dukti! Men hä minns ja å från barnkonstskola ;)

    SvaraRadera
  2. jaaa... he va gamla goda tiden :P

    SvaraRadera
  3. Åhhh, ja vill å kona riit lika bra som tu!! KRAMAR!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg