Ett slut

Efter en månad på stranden tog det slut. Idag var det sista dagen på simskola. En lättnad men också sorligt. Jag trivdes otroligt bra fast det fanns massor av jobbiga stunder och trötta dagar.
I år hadde jag turen i Nedervetil att få ha mörtarna, alltså de yngsta. Så idag, plötsligt efter att jag gett ut simbökerna började alla krama mig, och det stack till. Nu är det slut! Efter en månad!
Och ännu till har jag onda aningar att detta var sista året, eller åtminstone att jag inte kommer att arbeta som simmlärare där nästa år...


Vad saknar jag...
- alla härliga barn, deras kommentarer och glädje över att ha lyckats med ett märke
- se rädda elever våga röra sig i vattnet
- alla mina kolleger

Skönt att slippa...
- Den förbannade sanden över allt i väskorna, hemma och i bilen.
- Slippa ropa, skricka och handskas med barn på bråkhumör
- Det dåliga vädret, och kalla vattnet.

Hejdå alla små!

Kommentarer

Populära inlägg