Vasabo?

Det var en stund sedan någonting skrivdes på bloggen, men det betyder inte att saker och ting har hänt...

I morgon börjar mammas s.k. "första hjälp". Under de senste veckorna har mamma förlorat sin vänstra arm, vilket betyder att hon inte kan lyfta den mera. Läkarna tror att detta beror på den stora tumören som trycker mot nerverna.
I morgon börjar hon med strålning i vasa, 10 dagar i streck. Vi ser detta som en utväg ut. Kanske äntligen ett gift som biter på tumörerna. Man vågar ingenting annat än hoppas, och ifall det biter, kanske man kan börja stråla en annan osv... men detta är en lång väg från nu.

10 dagar till vasa betyder för min del att flyttningen till storstaden äntligen sker. Jag har svårt att tänka mig höghus och trafikljus, men man blir väll van. Fast jag varit förlovad i närmare 10 månader bor vi fortfarande på olika håll pga eknomiska orsaker. Men nu i agusti ska vi bli sambo. En sak jag längtat efter, men ju mer man tänker desto skrämmande blir det, första gången hemmifrån, en egen lägenhet. Två idioter i samma lägenhet .... Ja, jag är väll en liten mammis som tycker om att vara hemma...

Detta betyder också för min del att ett av mina intressen kommer att sättas på is. Jo, mitt underbara växthus. En liten byggand jag byggde för två år sedan, som fyller min vårar och höstrar :)



Årets första grönsak :)



Kanske gurkor också trivs på brändö. Vi får väll se ;)

Kommentarer

  1. Fy va ja er avis på växthuusi dett!! Hä er så fiin! :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. måst bara seij att hä to ju läng fön ja å Joacim officiellt bodd ilag å, å ja va nervös för att hä sko pila allt, alltså ti flytt ihop fast vi hadd ve läng ilag :D (nu veit ja jo int om du e nervös fö hä, men iaf...)
    Hä va hä bästa som finnsta! Allt va såde nyitt fö mi å, fösta gango ja flytta ti na ejji...
    Haha, färgan vi flytta jo å ti Brändö, ni gar i våra fotspår ;)
    Jåå hödö hitt gar no så bra så!! :D

    SvaraRadera
  3. Tack Emma, har samma käsnlor nu också :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg