Julkalender

Förra året gjorde jag en kalender åt min fästman. Den var då gjort utav papper med fina dikter och såklart choklad. Men den varade ju inte länge. 24.12 var den en hög med papper så jag bestämde mig iår för att göra en som kan användas flera gånger av tyg...
Tiden blev knapp för att få den färdig till första december. Varför kunde jag inte gjort något av en enklare modell men...



Jag skissade först upp på papper. Små strumpor med hjärtan och siffra...
Hoho... 24 strumpor med hjärtan som var handsydda. Synd att jag inte fick timlön, skulle ha fått en bra slant :P



Men jag hade inte tänkt mig att 24 strumpor skulle ta så mycket plats. Nu hänger de fint i tamburen på en lina. Varje socka fylld med en dumble...
Slutresultat blev helt perfekt...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg