Jaha

Tyvärr kommer bloggen att vara lidande ett tag framöver. Igen har jag stora problem med min tand, kan inte tugga på högra sidan och var bara för två dagar sedan senast till tandläkaren. Så det går inte att låta bli att gråta i förtvivlan. Tar det slut? Det är 3 månader kvar innan barnet kommer ut. Blir det då bättre eller vad ska jag ta mig till?? Jag vill inte vara bland vänner och bekanta, bara ligga i sängen och försöka sova bort dagen, försöka sova bort smärtan och förtvivlan om det ska ta slut. Så nu först orkade jag upp idag, tar det lugn och försöker vila. Undra på varför min vikt kurva ökar långsamt.

Idag började jag sockermätningen. Jag har fått diagnosen graviditetsdiabetes enligt barnmorskan. Mina värden var lite för höga vid senaste sockerbelastningen. Så ett pick före frukost sedan ett efter, och likadan procedur innan middag/lunch. Inte så farligt. Men jag har fått nog av att leva efter klockan. Två dagar kvar av min senaste antibiotika kur, som tar bort värken men inte smärtan i tanden när man försöker bita. Där äter jag tablett 3 ggr om dagen på tom mage... 2 timmar före och en halvtimme efter måste jag vara odrucken och oäten. Så jag lever efter klockan. 12 lunch och kvällsmat 19 och kl. 6.00 är det bara stiga upp för dygnets sista tablett. Efter varje besök vid tandläkaren har resulterat i att infektionen i tanden inte blir bättre, efter den i torsdags är jag rädd att antibiotikan inte kommer att räcka att ta bort värken efter senaste besöket.

Kommentarer

  1. nämen :( vännen - du ska int bara ligg i sendzä å må rokot. Vi måst absolut råkas!!! Vi hörs!! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg