På väg mot Vasa once again

Ja, igår flög pappa söderut med husbilen. Och kommer inte att återvända före september månad är över. Själv har jag tagit lugnt som tidigare sagts och virkat/stickat en hel del. Idag avgår vi mot Vasa kl 15.00 med ett stop vid arbetet och sedan en runda via Gerby för att hitta hälsovårdsstationen inför familjeförberedelsernas första del i morgon. En aning nervös, måste jag medge. Men innan dess ska äppel, morötter och kålrötter plockas med, och vattna blommorna och katten.

Man märker att man bara blir större och större. Så det ska bli intressant att se hur aktiv man orkar vara när skolan börjar i morgon och två gånger arbete i veckan. Det kan hända att C måste ta över hushållssyslorna, vilket han redan har börjat med... Hittills i vasa måste jag medge att jag bara orkat göra mat en gång, resten har han stått för. Stackarn efter skolan måste han börja för att jag inte 1) Orkar 2) har lust eller 3) har tid. Oftast är det orsak nr. 1.

Idag är jag 28+6. Denna vecka måste jag få in FPA pappren om moderskapsledighet och bostadsstöd, annullering av studiestöd... hoho....
Dessutom borde vi göra färdig förlossningsförberedelsrna efter som forumet/sidan stängs när jag når vecka 30. Har ingen aning vad det är, bara info från barnmorskan att det ska göras, så bara att lyda och så får vi se vad det är frågan om. Idag var sockervärdet 4.2 och 7.2. Bara man skulle ha minne för allt man ska göra. Glömt bort två mätningar måste jag erkänna.

Kommentarer

  1. Hej söpöliina! Ho vari, skulle jag mata Findusen nu? Har int höört naa åv di saan sist? :)

    SvaraRadera
  2. Tänker på dej! Tack fö kortet!! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg