Dagis-Nej!

Skolan och mina studier är ett hett ämne hos mig och på min blogg just nu... Hade sånglektion idag, för första gången ensam, eftersom jag hade en underbar vän som orkade ställa upp i tidiga morgonsnåret. Allt gick bra, och onekligen var det skönt att ha händer och ben fria och få fokusera på bara jag. Men sen hände något som förstörde hela min dag....

Efter vår lektion 30 min skulle vi gå och kopiera sången åt. På väg till kopieringapparten började lärarinna predika om hur bra dagis och dagehm finns i Vasa jämfört med Esbo därifrån hon kommer. Jag håller säker fullt med att de är bättre och att vasa daghem är fina. Sen fortsatte det med hur bra det skulle vara och hur bra jag skulle ha det att lägga in honom... "finns olika möjligheter, två dagar i veckan, halv dagar och heltid. fundera på det!"

Tack och lov har jag en lektion kvar med henne. Och jag som en gång brann för musiken. Värst är att hon inte är den första läraren som påpekar. Hittills har de varit två, båda två mammor. Konstigt nog har den andras lektioner aldrig blivit lidande pga Leo. Vad har hon att invända. Jag har bestämt mig. Och kommer att hålla mig till det. Ingen dagis före 1 år och målet mitt nu är inget daghem detta skolår. Nästa år med kandi och sånt  blir det aktuellt.

Kommentarer

Populära inlägg