Heltidsstudier

Ja, då var veckan här som jag har fruktat över. Nu börjar mina studier på allvar! Förr har det varit roliga och mindre seriösa ämnen, nu har jag biologi/geografi, matematik, slöjd, fysik och kemi.... Hade banne mig svårt att få det att gå ihop med musiken och gymnastiken från förut. Tiderna finns inte.

Nu har Leo varit ett underbarn gällande sovande. Med hans nya utveckling fodrar han mycket sömn. Somnar halv 9 varje kväll, äter kl. 6 och sover till 8... det ger C och mig möjlighet att ta tag i våra studier. Nästan varje kväll håller vi på med skolarbete på varsit håll till halv 11, vilket har gjort resultat. Snart är alla uppgifter som ska vara färdiga den här veckan klara. Från halv 11 till 11 brukar vi få en stund för oss själva.

Stressigt? Jo, till en del... men man måste inte ta stress... Min skola är mitt val att leva som jag gör, att inte fortsätta vara hemma fru. Risker finns att jag ännu nästa år måste komplimentera några kurser, men so be it... Så länge jag vet när, jag ska vara och var i kalender är allting löst. Lärare vet att jag är den lilla mamman som hoppar och häller gärna över extra arbete från min frånvaro... men hittills har jag inte drunknat som jag trott... utan flyter väldigt stadigt.- Väntar ännu på böcker som är reserverade för nästa uppgift och ger mig möjlighet att tänka lite på annat....

Onekligen är det skönt att vara tillbaka, de måste ju vara ett tecken att man studerar till rätt sak?

Kommentarer

  1. Härlig attityd Fanny! :) Allt handlar om inställning och ifall ett prov eller en uppgift inte blir godkänd, no worries - på ett sätt eller annat så ordnar det sig. :) KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Håller med Aidai!. Positiv inställning :) å våg fråg efter barnvakt om i behövs - ja kanske int kan ställ upp alltjemt, men hoppeligen nagang iallafall ;) KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg