Pulka tider är över

Äntligen har jag fått igång motionen på allvar, hela februari har jag kört med någon 3-4 ggr i veckan vilket varit jätte tidskrävandes i början... men den här duktiga morsan har lyckats få in sin mamma -motion så här...

En vanlig dag hemma från skolan

Leo sov tid (13-16, dock mycket varierande pga av grannarna): Schoolwork! Här klämmer jag in allt jag kan. Främst skrivandet. Böckerna läser jag samtidigt jag leker med en vaken Leo....
Motions tiden på dagarna då jag inte arbetar är mellan 18-19.15... då har jag varit ut och gå med Leo mest i pulka.
Leos sovtid: Tid för varann/skolwork.

Är otroligt stolt över att ha fått ett fungerande system som studerande-mamma-fru, bara inget kommer och rubbar det nu...

Idag varårets sista kvällsrunda på pulka. Jag kör en runda på 3½km, eftersom de är så länge som Leo orkar vara med. På sista tiden har jag börjat jogga, för att öka motionen ytterligare. Det är betydligt tyngre att köra som Leos slädhund än att vara själv ute. Dessutom har han fatta tycke för fart. När jag en gång börjar jogga så får man inte sluta, så han är en perfekt PT som pressar och på och piskar mig att orka. Men nu är de slut på den, för mycket asfalt och för mycket motstånd kom emot mot mig ikväll, och det var TUNGT bara att gå.... måste hitta på något nytt....

Hushålls hjälp

Tyvärr blir mina dagar som hemmafru få. Största delen är jag i skolan för att få mig färdig så fort som möjligt. Men istället njuter man mera av dessa dagar man får..

Kommentarer

  1. Va rolit ti läsa att du har fått ihop vardagen så att du trivs Fanny! :) HAr du naagang tänkt på ho mytsi du egentligen klarar åv? Liksom, tu e gift, gaar i skola å har lilla Leo på sama gang! Härkkas, ja sko ha fåått fnatt fö längosaan! Men inte du, trots att i säkerligen e tufft imillanåt. Stolt ska du vara övä di sjölv! :) Härlit att du har fått in träningen oxxå! Skickar mää lite träningspepp. Och märk väl, ja veit att int allt passar åt Leo å ti ännu. :P Men ti peed mä Leo i en pedsits sko ju kona vara en idé tå snöön e bort? :) Hoppas ni har i bra å sköit om äär!

    http://blogg.amelia.se/lifebyleila/2013/02/27/trana-med-dina-barn/

    http://www.expressen.se/halsa/trana-med-dina-barn/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg