47:e

Man säger att spysjukan ska bryta ut före 48 h från det man blir smittad. I den 47:e timmen vaknade jag på natten 01.45 och tillbringade de kommande 10 h på WC.
Så firade jag min namnsdag den 2 mars. Låg på soffan utslagen och uttorkad. Varje vattenglas jag försökte drick kom upp. Men idag är jag tillbaka från det döda. Ont i hela kroppen efter febern som kom på kvällen, ont i nacken efter allt liggande... men med spring i benen. Om alla håller sig friska så kanske det blir en tur med pulkan i morgon i alla fall.

Så firade vi vårt sportlov. Först ett besök till släkten norrut, men inhiberat pga. Leo, sen en planerad resa till Ikea, men inhiberat pga. mig... och nu är juva lovet över. Och de är bara att fortsätta med sin tråkiga hemtent.
Leo vs fotborsten i januari.Ärret i pannan är fortfrande kvar....

Kommentarer

Populära inlägg