Allt rasar

Nu har den dystra verkligheten hunnit kapp, och allt rasar i mina värld. Finns framför allt ingen tid, men orken börjar också försvinna... Har en megastor uppgift som måst skrivas i morgon, för att den ska vara färdig tills tisdag.... Kan inte göra nått nu, för ingen dator eller material finns här till mitt förfogande... Jag trodde jag fick stöd av C, han hade lovat att jag skulle få en dag att skriva den... Tydligen var löftet inget värt.... Han har tent i morgon, och inget annat finns i hans huvud och inget annat har han tid med.... Så hur ska jag få dehär att funka? När Leo sover dagssömn är jag på lektion, före ska jag försöka hinna men tvivlar att jag får ro att koncentrera mig längre än två meningar i taget  när man skriver i samma rum som han.... Sen är de jobb på kvällen... Så den dystra sanningen är att min mega uppgift får skrivas i morgon natt... Jag orkar inte ha den här konstanta stressen på axlarna just nu.... Kanske nu, efter att rensat tankarna, gråtit en skvätt kan jag fortsätta med en anna uppgift vars jag har boken med, sålänge svärmor underhåller Leo på utsidan....

Kommentarer

Populära inlägg