Gåvor

I morgon bär det av till andra sidan potten, Umeå. Efter 5 år bosatt på en holme i Umeälv, besöker jag min äldsta broder i morgon. Man får skämmas med mindre, men tiden bara i flyger iväg. Vilket inte är någon ursäkt. Men i morgon bär det äntligen av, och Leo får lägga till båtresa på sin lista fordon han fått prova i sommar.

De är alltid samma problem när man ska besök någon för en längre tid, gåvor. Man borde ha någon försonings,- tackgåva för att man fick krascha några dagar.

I sommar har jag gjort två personliga disktrasor som gåvor från mig. Problemet är att jag betonar personlighet så mycket, att den ofta sätter skäppar i hjulet för ideer och kreativitet i frågan om presenter.

När jag gör dessa, använder jag bara en färdigköpt trasa som är torr. De flesta permanentmarker duger aom färg. Med tiden kommer den att nötas bort, men håller ändå förvånadsvärt länge och bra.

Temat för dessa trasor är att njuta av livet:
Dröm om morgondagen,
Minns gårdagen, 
Lev i nuet






Kommentarer

Populära inlägg