Ny vändning i vardagen

Sista veckan av sommarlov och hemma mamma. På måndag börjar dagiset och skolan. Dags att igen byta verklighet. Är jag redo att överge hemmafru-rollen? Från att drömt om hus, familj och hund, en stabil framtid, ska man sätta sig i bänken och skämpa sig igenom föreläsningar, ollis- tisdagar och sitsar? Aldrig kommer jag bli helt en stundernade i mentaliteten igen, men visst. Visst har man gått miste om en heldel när man bestämmer sig för att bilda familj. Flera gånger under skolåret kommer jag bli arg, besviken och ledsen när jag inte har möjlighet att hänga med klasskompisarna ut på kvällen, att inte ha samma tid och frihet.

Delvis är jag väldigt optimistisk denna höst, men rädd för bakslag. Vill göra mig färdig så snabbt som möjligt, men kommer all min skola ta livet av  och beröva mitt fina familjeliv, förhållande och jobb? Ska försöka motbevisa alla fördomar och mig själv. Jag kommer att klara av det. Jag är stark. Jag är envis!

Kommentarer

Populära inlägg